10 pozycji menu dla zdrowia Twoich włosów

 

Kompleksowa pielęgnacja czupryny to nie tylko stosowanie odpowiednich kosmetyków, ale i diety. Sprawdź, które produkty ze sklepu spożywczego pomogą Ci się zatroszczyć o włosy.

Marchewka

Zawiera beta-karoten, który nasz organizm przekształca w witaminę A. Poprawia ona strukturę włosów oraz sprawia, że są lśniące i zdrowe. Jest też kluczowa w procesie widzenia, a jej niedobór prowadzić może do tzw. kurzej ślepoty. Chrup marchewkę także dlatego, że jest źródłem witamin C, E, K, PP oraz krwiotwórczego żelaza.

Czerwona papryka

Ma tak wiele właściwości odżywczych, że zalicza się ją do superżywności (tzw. superfoods). Zawarty w niej krzem poprawi strukturę Twoich włosów i przyspieszy ich wzrost. Czerwona papryka zawiera także żelazo, cynk, witaminę C i E oraz beta-karoten. Wszystkie wymienione witaminy i minerały korzystnie wpłyną na zdrowie i urodę Twojej czupryny.

Czarne porzeczki

Zawierają rekordową ilość – niezbędnej dla naszych włosów – witaminy C. Porzeczki są także źródłem witaminy B3, prowitaminy A, potasu, żelaza, wapnia i magnezu oraz sporej ilości błonnika. Dzięki temu nie tylko pomogą Ci pielęgnować czuprynę od wewnątrz, ale także – podniosą odporność Twojego organizmu, przyspieszą proces przemiany materii oraz poprawiają nastrój i koncentrację.

Siemię lniane

Numer jeden na liście produktów o największej zawartości żelaza. W 100 g siemienia lnianego znajduje się 17,1 mg tego pierwiastka. Żelazo jest m. in. odpowiedzialne za dobry rozwój włosów i tempo ich wzrostu. Jego niedobór może doprowadzić nawet do łysienia. Na zdrowie i urodę Twojej czupryny korzystnie wpłyną także zawarte w siemieniu aminokwasy siarkowe, z których zbudowane są białka, będące podstawowym budulcem włosów.

Łosoś

Zawiera bezcenne kwasy Omega 3. Są one m. in. odpowiedzialne za gospodarkę wodną organizmu. Dzięki nim Twoje włosy będą lśniące, błyszczące i zdrowsze. Łosoś obfituje też w wysokiej jakości białko, witaminę E, A i D. Włącz go do jadłospisu również z uwagi na zawartość dobrego dla serca potasu oraz jodu.

Jajka

Zawierają – ważne dla włosów – witaminy z grupy B, żelazo, cynk i białko. Żywieniowcy uważają obecnie, że możesz je jeść nawet codziennie.  Czuprynie przysłużysz się także, robiąc z nich odżywczą maseczkę.

Orzechy

Są bogatym źródłem witaminy E, nazywanej witaminą młodości. Jej zadaniem jest m. in. ochrona włosów przed słońcem. Dzięki niej czupryna nie jest przesuszona i ma blask. Orzechy zawierają także witaminy A i z grupy B. Orzeszki ziemne są skarbnicą kwasu foliowego, ważnego zwłaszcza dla kobiet przed ciążą i w ciąży. Jedząc pistacje, dostarczysz organizmowi sporą dawkę żelaza.

Czarna rzepa

Jest źródłem siarki, cynku i prowitaminy A, które upiększą Twoje włosy. Zawiera również witaminy C i z grupy B, potas, żelazo, magnez i wapń. Ma właściwości wzmacniające. Medycyna ludowa uważa ją za antidotum na dolegliwości reumatyczne i bólowe. Jest również składnikiem farmaceutyków stosowanych w dysfunkcjach wątroby. Możesz ją zjeść lub wetrzeć sok w skórę głowy.

Ostrygi

Są skarbnicą cynku, który pomaga m. in. w utrzymaniu prawidłowego stanu czupryny. Cynk sprzyja wzrostowi włosów i sprawia, że stają się grubsze. Jego niedobór ma wpływ na nadmierne przesuszenie i przerzedzanie się włosów. Niewłaściwa dieta, uboga m. in. w ten mikroelement, może być także przyczyną łupieżu. Dzięki jedzeniu ostryg, podniesiesz także temperaturę w sypialni. Uważane są za afrodyzjak. Słynny Casanova jadł podobno 50 ostryg podczas jednego posiłku.

Wątróbka

Również przysłuży się pielęgnacji Twoich włosów od wewnątrz. Zawiera m. in. dobrze przyswajalne  żelazo (tzw. hemowe) i witaminy z grupy B, odpowiedzialne za zdrowy wygląd włosów, ich gęstość i połysk. Jest także źródłem witaminy A.

 

 

 

 

Napisz do nas

Al. Jana Pawła II 80 (II piętro), 00-175 Warszawa

tel. +48 22 635 80 41

fax +48 22 653 73 10

biuro@lekam.pl