9 składników diety, które odżywią Twoją skórę

 

Zdrowa, gładka i pełna blasku skóra jest naszą największą ozdobą. By długo taka była, należy o nią regularnie dbać. Nie chodzi tylko o pielęgnację zewnętrzną. Sprawdź, czym „karmić” skórę od środka.

1.Cynk

Pomaga w utrzymaniu prawidłowego stanu skóry. Niski poziom tego mikroelementu w organizmie objawiać się może pomarszczoną i zwiędłą cerą bez blasku. Również stany zapalne skóry nierzadko są oznaką niedoboru tego pierwiastka. Źródłem cynku są nasiona roślin strączkowych, ciemne pieczywo, kasza gryczana,  żółte sery, owoce morza, pestki dyni i słonecznika, otręby pszenne czy ryby.

2.Selen

Korzystnie wpływające na skórę zarówno twarzy, jak i całego ciała.  Nasza cera zawdzięcza mu młody i jędrny wygląd. Jako antyoksydant, pełni on ochronną rolę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Występuje m. in. w mleku, otrębach pszennych, drożdżach, owocach morza i ziarnach zbóż.

3.Witamina A

Pomaga zachować zdrowie i młodość skóry. Podobnie jak wspomniane wyżej minerały, jest antyoksydantem. W produktach spożywczych dostępna jest w postaci retinolu oraz karotenoidów, z których najważniejszy jest beta-karoten. Pierwsza forma witaminy A znajduje się produktach pochodzenia zwierzęcego (np. żółtko, wątróbka, masło). Beta-karoten zawarty jest w marchwi, papai, brzoskwiniach, dyni, szpinaku czy jarmużu.

4.Witamina C

Kolejny antyoksydant ważny dla naszej skóry. Oprócz tego, że dba o jej „wieczną”  młodość, działa też złuszczająco. Sprzyja również gojeniu się ran i oparzeń. Niedobór tej witaminy powodować może osłabienie naczynek krwionośnych. Źródłami witaminy C w diecie są m. in. cytrusy, arbuzy, pomidory, ziemniaki, jagody, owoce róży, czarna porzeczka, natka pietruszki , koperek czy kapusta włoska.

5.Witamina E

Kolejna „witamina młodości”. Podobnie jak dwie poprzednie, dba o jędrność i blask naszej skóry, zwalczając wolne rodniki. Znajduje się w kiełkach pszenicy, migdałach, awokado, olejach roślinnych, jajkach i zielonych warzywach.

6.Witaminy z grupy B

Równie ważne dla piękna i zdrowia naszej skóry. Wpływają na regenerację naskórka i kontrolują produkcję łoju w skórze. Bezcenna jest biotyna, której deficyt nasila łojotok i prowadzi do stanów zapalnych skóry. Naturalnymi źródłami witamin z tej grupy są zboża, nasiona słonecznika, szpinak, brokuły, daktyle, awokado, żółtka jajek, mięso czy ryby.

7.Bioflawonoidy

Zwane także witaminą P. Jako silne antyoksydanty spowalniają proces starzenia się tkanek. Łagodzą również objawy alergii. Jeśli mamy na skórze tzw. pajączki, to znak, że brakuje nam rutyny, która jest jednym z nich. Rutyna znajduje się m.in.  w kaszy gryczanej i białej skórce cytrusów.

8.Kwasy tłuszczowe Omega-3

Są sprzymierzeńcami gładkiej skóry bez podrażnień. Poprawiając krążenie, przyczyniają się do prawidłowego odżywienia skóry. Uszczelniają warstwę wodno-lipidową, zatrzymując tym samym niezbędną dla skóry wodę. Występują przede wszystkim w rybach.

9.Woda

Jeśli nasz organizm ma jej zbyt mało, „zabiera” wodę najpierw z naskórka, a potem – ze skóry właściwej. Efektem tego jest sucha, szorstka cera. Dlatego dla zdrowia skóry (i nie tylko!), powinniśmy pić około 2 litrów wody dziennie, a latem – dwa razy więcej.

Napisz do nas

Al. Jana Pawła II 80 (II piętro), 00-175 Warszawa

tel. +48 22 635 80 41

fax +48 22 653 73 10

biuro@lekam.pl