Krewetki i czosnek – cynkowy duet

krewetki

Czasy, kiedy krewetki uchodziły za towar luksusowy chyba bezpowrotnie minęły. Te owoce morza (najczęściej w postaci mrożonej), dostępne są w każdym markecie. Nieco trudniej dostać świeże krewetki, których połowy prowadzone są najczęściej na przełomie września i października, a nabyte w tej formie wymagają nieco więcej poświęcenia w kuchni.

Krewetki są bardzo proste w przygotowaniu, a przepisy z ich użyciem nie wymagają dużego nakładu czasu ani finansów, przynosząc jednocześnie smaczny i atrakcyjny efekt na talerzu.
Naprawdę świeże krewetki rozpoznajemy po charakterystycznym kojarzącym się z morzem zapachu. Ponadto ich ciała powinny być złączone i ściśle przylegać do skorupki, zaś sam pancerz powinien być błyszczący. Oznaką świeżości w przypadku mrożonych skorupiaków jest przejrzysta i jednakowej grubości lodowa glazura.
Te owoce morza są niskokaloryczne, przy czym w 100 g produktu zawartość łatwo przyswajalnego białka wynosi aż 20 gram! Ponadto mięso krewetek zawiera witaminy z grupy B oraz bezcenne minerały takie jak magnez, selen oraz cynk, a także sporo przeciwutleniaczy.

Przeciwnicy krewetek zarzucają im, wysoką zawartość cholesterolu, stąd propozycja podania ich w towarzystwie czosnku, jako warzywa obniżającego poziom tego lipidu.

Antybakteryjne i wzmacniające odporność organizmu właściwości czosnku są znane od dawna, jednakże nie każdy wie, iż po spożyciu czosnku stwierdza się efekt obniżenia cholesterolu. Oprócz powyższych właściwości czosnek zawiera też witaminy z grupy B oraz C, a także minerały takie jak potas, magnez i cynk (1mg w 100 g czosnku).

Aby przygotować krewetki z czosnkiem, należy zeszklić na oliwie zmieszanej z masłem na małym ogniu 6-8 posiekanych ząbków czosnku, następnie dodajemy rozmrożone lub oczyszczone świeże krewetki i zwiększamy ogień. Skorupiaki smażymy w zależności od rozmiarów od 2 do 3 minut z każdej strony. Pod koniec smażenia można dodać natkę pietruszki lub drobno siekaną papryczkę chili. Danie wspaniale prezentuje się w towarzystwie świeżej bagietki lub lekkiej sałatki ze świeżych warzyw.

Napisz do nas

Al. Jana Pawła II 80 (II piętro), 00-175 Warszawa

tel. +48 22 635 80 41

fax +48 22 653 73 10

biuro@lekam.pl