10 produktów spożywczych uznanych za afrodyzjaki

  • Post Category:Ciekawostki

Czy wiesz, że jedzenie to też naturalne afrodyzjaki? A w miłosnym menu nie może zabraknąć potraw bogatych w cynk? Ten „minerał seksu” wpływa na libido i płodność. Poznaj listę produktów, które rozpalą Wasze zmysły, a ponadto dostarczą wielu składników odżywczych. Oto 10 produktów spożywczych uznanych za afrodyzjaki, które znajdziesz w swojej kuchni.

1. Kakao

„Boski napój” od wieków dodawał energii i rozbudzał zmysły. Ostatni władca Azteków, Montezuma, aby zaspokoić jednej nocy kilka ze swoich 600 żon, wypijał ten napitek każdego wieczoru. Miłosna siła napoju tkwi w obecnych w nim składnikach odżywczych. Kakao dostarcza m. in. cynku, fosforu, magnezu i potasu. Jest również dobrym źródłem białka, tłuszczu i węglowodanów. Zawiera też teobrominę, dzięki której pobudzi Cię i odpręży.

2. Ostrygi

Od dawna uważane za miłosny pokarm. Dzięki nim męską formą mógł szczycić się Casanova. Zjadał ich ponoć jednorazowo około pięćdziesięciu. Swoje erotyczne właściwości ostrygi zawdzięczają przede wszystkim rekordowej zawartości cynku (aż 148,7 mg/100 g). Wraz z selenem zwiększa on poziom testosteronu we krwi i podnosi libido. Poza tym znajdziesz w nich kwasy Omega-3, które m. in. zapobiegają miażdżycy i obniżają ciśnienie.

3. Chrzan

Od zawsze kojarzony z męskością. Był podawany na ucztach weselnych. Miał dodawać panu młodemu odwagi i wigoru w spełnianiu małżeńskich powinności. Zawiera mnóstwo składników odżywczych, m. in. witaminy A, B, C i E, a także potas, fosfor, wapń, magnez oraz krwiotwórcze żelazo. Jego jedzenie wpłynie na odporność Twojego organizmu, oczyści go z toksyn, ureguluje ciśnienie krwi, a także poprawi przemianę materii. Uwaga, nadmiar chrzanu szkodzi.

4. Pietruszka

Jej korzeń zawiera apiol – działający drażniąco olejek eteryczny, dzięki któremu zwiększa się nasza ochota na seks. Pozytywny wpływ pietruszki na potencję doceniał Juliusz Cezar. Włącz ją do diety nie tylko dlatego. Natka jest bogatym źródłem witamin A, C, E i  PP, a także żelaza. Miazga lub sok z korzenia działa kojąco na nerwobóle, kontuzje czy ukłucia insektów. Z kolei odwar z korzenia ma właściwości moczopędne.

5. Rukiew wodna

Podobno zajadał się nią ojciec Ludwika XIV i dzięki temu właśnie począł słynnego „Króla Słońce”. Jednak miłosna moc to tylko niewielka część właściwości tej rośliny, którą amerykańscy badacze uznają za najzdrowsze warzywo na świecie. Rukiew wodna jest bogata w jod oraz witaminy: A, C i z grupy B. Zawiera również potas i żelazo. Jej jedzenie działa dezynfekująco na przewód pokarmowy, orzeźwia i działa moczopędnie. Pobudzi też Twój apetyt.

6. Migdały

Obudzą zmysły i dostarczą wielu substancji odżywczych ważnych dla zdrowia i urody. Ich gorzkawy smak działa podniecająco i stymulująco na kobiety, a zawarte w nich nienasycone kwasy tłuszczowe niezbędne są do produkcji testosteronu i estrogenu. Witamina E natomiast wzmacnia i chroni plemniki. Oprócz „witaminy młodości”, migdały zawierają potas, magnez i cynk, który sprzyja płodności.

7. Awokado

Owoc ten bardziej działa na zmysły kobiet niż mężczyzn. Jest doskonałym źródłem potasu (zawiera go aż 600 mg/ 100 g). Dzięki zawartości „pierwiastka życia” jedzenie awokado wzmocni serce, ukoi nerwy i pozwali się zrelaksować. Znajduje się w nim też m. in. żelazo, kwas foliowy i wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Wszystkie wymienione składniki odżywcze pozytywnie oddziałują na zdolność do zajścia w ciążę.

8. Fenkuł

Skuteczność tej rośliny w podnoszeniu potencji u mężczyzn doceniali juz starożytni Grecy, Rzymianie, a także Egipcjanie. Koper włoski, bo pod taką nazwą jest bardziej znany, zawiera wapń, magnez, fosfor, kwas foliowy, witaminę C i potas. Działa przeciwzapalnie i dezynfekująco. Przyspiesza trawienie i ułatwia odchudzanie. Jego jedzenie wzmocni też układ moczowo-płciowy, zadziała przeciwskurczowo i złagodzi bóle żołądka.

9. Banany

Uważane są za afrodyzjak nie tylko z powodu sugestywnego kształtu. Swoją sławę miłosnej potrawy zawdzięczają też zawartości witaminy E, potasu oraz witamin z grupy B, które pomogą ukoić nerwy i jednocześnie podniosą koncentrację. Zawierają także tryptofan, który poprawia nastrój. Sięgaj po nie także dlatego, że są źródłem żelaza, kwasu foliowego, magnezu, a także pektyn, które złagodzą objawy biegunki.

10. Czosnek

Ten król przypraw od wieków jest uznanym afrodyzjakiem. Już Rzymianie poświęcali go bogini płodności Ceres i sporządzali z niego miłosny napój z dodatkiem kolendry. Czosnek jest bogaty w witaminy A, B i C, a także w minerały takie jak potas, magnez i selen. Działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwpasożytniczo. Poza tym czosnek reguluje ciśnienie krwi i zmniejsza poziom złego cholesterolu. Jedzenie czosnku doda Ci również energii.

Warto przeczytać:

atomic structure of zinc

Diglicynian cynku zapewnia lepszą wchłanialność cynku

Cynk będący minerałem niezbędnym do prawidłowego wzrostu, rozwoju oraz regulacji procesów metabolicznych organizmu należy do minerałów stosunkowo trudno absorbowanych. Przyswajalność cynku z pożywienia oscyluje pomiędzy 20% a 40%, przy czym ...
Czytaj Dalej

Miód na odporność. Jak wykorzystać miód w budowaniu odporności?

Od starożytnych czasów miód jest wykorzystywany jako środek podnoszący odporność oraz jako lek w wielu dolegliwościach. Miód ma działanie antybiotyczne, przeciwzapalne i wykrztuśne. Jest środkiem naturalnym, wspomagającym system odpornościowy - ...
Czytaj Dalej

Ostatnia modyfikacja 27 września 2020

Serwis cynek.pl ma charakter edukacyjny. Mimo, że redakcja dokłada wszelkich starań co do jakości merytorycznej przedstawianych treści, wszelkie informacje nie stanowią porady medycznej i nie zastąpią wizyty u lekarza. Z tego powodu redakcja i wydawca serwisu nie mogą ponieść odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych w serwisie, gdyż nie prowadzi konsultacji medycznej w rozumieniu art. 3 ust 1 ustawy o działalności leczniczej.