Jak odżywić włos od wewnątrz?

wlosynacynekmini

Piękne, lśniące i zdrowe włosy są symbolem zdrowia, a ich kondycja zależy nie tylko od zabiegów pielęgnacyjnych. Osłabienie struktury włosów, łamliwość, wypadanie i łysienie uwarunkowane jest często genetycznie, nie bez znaczenia jest także postępujący proces starzenia się oraz zmiany hormonalne związane np. z macierzyństwem, chorobami i menopauzą. Niektórych procesów jak starzenie się komórek organizmu co prawda zatrzymać nie możemy, ale proces ten można nieco spowolnić, a dzięki dbałości i właściwemu odżywieniu włosów od wewnątrz ich zdrowie i piękno będzie towarzyszyło nam przez długie lata.

Żadne zabiegi pielęgnacyjne nie odniosą większego skutku, kiedy zignorujemy potrzebę zapewnienia organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Często pierwsze objawy niedoborów wartości odżywczych mają swoje odzwierciedlenie w osłabieniu struktury włosów, ich łamliwością, nadmiernym wypadaniem, utratą połysku, a nawet barwy. Wśród składników pokarmowych wzmacniających strukturę włosa w pierwszej kolejności wymienia się cynk, żelazo i większość witamin z grupy B oraz witaminy A i E.

Nadmierne wypadanie włosów dotyka osoby stosujące długotrwałe kuracje odchudzające albo diety monoskładnikowe (np. bezmięsne czy niskobiałkowe), przy stosowaniu których występują niedobory cynku i niektórych witamin. Osłabienie struktury włosów wiąże się także z brakiem aminokwasów wchodzących w skład struktury włosów, dlatego różnorodna dieta i dbałość o kondycję zdrowotną organizmu są kluczowe dla poprawy stanu zdrowia skóry i włosów.

Na stan zdrowia naszych włosów bardziej niż pielęgnacja i higiena wpływa zatem sposób odżywiania się. Włosom nie sprzyja promieniowanie UV (długotrwałe opalanie), silne bodźce stresowe, zmiany hormonalne związane z kuracjami przy użyciu leków, a nawet macierzyństwo. Jednakże kondycję tych wytworów naskórka znacząco poprawić może prawidłowo zbilansowana dieta, bogata w witaminy i minerały (przede wszystkim cynk).

Należy zatem urozmaicić sposób odżywiania się i wzbogacić posiłki o większą ilość warzyw, owoców, otręby, kiełki pszenicy, orzechy, jaja, ryby i owoce morza, a także o tłuszcze takie jak: olej lniany i oliwę z oliwek . Wskazane są też pestki dyni i słonecznika, migdały, sezam, kokos, soja, brokuły, seler. Nic nie przywróci zdrowia, piękna i naturalnego wyglądu osłabionym włosom tak skutecznie jak zdrowa i naturalna dieta.

Napisz do nas


Al. Jana Pawła II 80 (II piętro), 00-175 Warszawa

tel. +48 22 635 80 41

fax +48 22 653 73 10

biuro@lekam.pl