Wielkie „O” i korzyści z niego płynące

  • Post Author:
  • Post Category:Ciekawostki

Seks, orgazm, ars amandi – kiedyś zagadnienia, o których raczej szeptało się w zaciszu buduaru, teraz tematy coraz głośniej i szerzej omawiane. I bardzo dobrze, bo jest to jeden z nieodłącznych elementów życia. Wiemy, że seks niesie za sobą wiele korzyści zdrowotnych, podobnie jak i orgazm. Poniżej kilka z nich.

Piękna, świetlista cera. Jest to wynik przyspieszonego krążenia krwi. Szybszy przepływ krwi w organizmie oznacza, że wraz z nią rozprowadzonych zostaje więcej składników odżywczych i tlenu. Znajduje to odzwierciedlenie w wyglądzie skóry, która po takim koktajlu wręcz promienieje. Ponadto zaróżowione policzki i usta, dodają uroku. 

Poprawa samopoczucia. Podczas seksu wydzielany zostaje hormon zwany oksytocyną. Im mamy jej więcej we krwi, tym jesteśmy bardziej odprężeni. Oksytocyna znosi działanie kortyzolu, który nazywany jest potocznie „hormonem stresu”. Uwaga do Pań – nie złośćcie się na partnerów, którzy po zakończonym akcie seksualnym zapadają w sen, to fizjologia, a nie zła wola, bowiem takie działanie wykazuje połączenie testosteronu i oksytocyny właśnie. Orgazm uwalnia także endorfiny, „hormony szczęścia”.

Zdrowy sen. Kolejnym hormonem uwalnianym podczas seksu i szczytowania jest prolaktyna, która wzmacnia senność. A z równania prolaktyna + oksytocyna (która jak już wiemy działa na nas odprężająco) może wyjść tylko jedno – szybki i jakościowy sen.

Spalenie zbędnych kalorii. Podczas 30 minut seksu jesteśmy w stanie spalić 100 kalorii, a nawet więcej. Mało? Dużo? To indywidualna sprawa. Jedno jest pewnie to połączenie pożytecznego z przyjemnym ☺

Wzmocnienie serca. Seks to aktywność fizyczna. Wspomniane już powyżej zwiększenie przepływu krwi i podwyższone tętno, to nie tylko zdrowa cera, ale także i serce. Zdrowe życie seksualne może zaowocować zatem zmniejszeniem ryzyka zawału serca.

To tylko kilka zalet płynących z ars amandi, na pewno można byłoby jeszcze mnożyć. Jedno jest pewnie seks to zdrowie!

Ostatnia modyfikacja 12 lipca 2020