Dieta dla skóry

  • Post Author:
  • Post Category:Dieta

Popularne powiedzenie mówi „Jesteś tym, co jesz”. Trudno się z nim nie zgodzić. Dieta ma wpływ nie tylko na poziom cholesterolu we krwi, naszą kondycję czy pracę narządów wewnętrznych. Często zapominamy, że to odzwierciedleniem naszego menu jest stan naszej skóry.

Nawet najdroższy krem nie będzie w stanie pomóc uporać się z trądzikiem, przebarwieniami lub suchością skóry, jeżeli nie poznamy przyczyny naszego problemu. Oczywiście sama dieta również może okazać się niewystarczająca, jednak połączenie pielęgnacji, wizyty u dermatologa i zdrowej diety, to niemalże 100% gwarancja na zachwycającą cerę. Skupmy się na diecie. Jakie składniki wręcz uwielbia nasza skóra?

Zacznijmy od podstawowego i takiego, który zawsze powinien być na wyciągniecie ręki, czyli wody. W momencie, w którym jest jej zbyt mało, procesy komórkowe nie przebiegają prawidłowo, dlatego organizm, chcąc naprawić ten stan rzeczy, zaczyna w pierwszej kolejności pobierać ją z naskórka i skóry właściwej, czyli miejsca, które nie jest tak istotne do przeżycia jak np. mózg. Prowadzi to do jej suchości, poszarzenia, utraty jędrności. Dobrze nawodniona będzie lśniąca i sprężysta.

Nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3), to kolejny składnik, który uwielbia Twoja skóra. Jego prawdziwe bogactwo znajduje się w: rybach morskich (np. łosoś, sardynki, makrela, śledź), olejach roślinnych, orzechach i żółtkach jaj. Dlaczego omega-3 są ważne dla skóry? Argumenty są trzy: przyspieszają jej regenerację, mają silne właściwości przeciwzapalne i zmniejszają podrażnienia i zaczerwienienia.

Witamina C. W kontekście skóry jest o niej głośno, nie bez przyczyny. Mówi się głównie o jej właściwościach przeciwutleniających, ale to nie wszystko. Witamina C bierze udział w syntezie kolagenu (to dzięki niemu skóra jest elastyczna i jędrna) i powoduje rozjaśnienie przebarwień, nadając jednolity koloryt cerze. Znajdziemy ją przede wszystkim w świeżych warzywach i owocach.

Witamina A i E, to duet „młodości”. Dzięki nim skóra jest odpowiednio nawilżona, chroniona i ma piękny kolor. Ich niedobór powoduje suchość, rogowacenie i nieestetyczne złuszczanie. Warto także dodać, że witamina E chroni cerę przed promieniami UV! Chcąc dostarczyć odpowiednie ilości tych dwóch witamin, codzienne menu powinniśmy wzbogacić o (witamina A) brokuły, paprykę czerwoną, marchewkę, mleko, jaja, podroby, (witamina E) orzechy, nasiona słonecznika, awokado i rośliny strączkowe.

Jak zauważyliśmy na początku, dieta ma ogromny wpływ na całe ciało. Zadbajmy o wartościowe, świeże składniki, a bardzo szybko zauważymy różnicę w jego funkcjonowaniu. A piękna cera będzie doskonałym bonusem!

Ostatnia modyfikacja 19 czerwca 2020