Pyszne koktajle wzmacniające odporność

Odporność – możemy wzmacniać ją na różne sposoby, poprzez przyjmowanie gotowych preparatów z aptecznej półki, regularnie uprawiając sport, dbając o dostateczną ilość snu. Istnieje jeszcze jedna, bardzo przyjemna, metoda, a mianowicie – odpowiednio zbilansowana dieta. To dzięki niej dostarczymy do organizmu niezbędne składniki, które poprawią jego funkcjonowanie, a w tym także odporność. Jednym z elementów, który będzie taką energetyczną bombą są soki, koktajle czy shoty sporządzone z warzyw, owoców oraz… przypraw. Oto nasze trzy propozycje:

ZIELONE SMOOTHIE

Zmiksuj:

– plaster ananasa,

– garść liści szpinaku,

– garść jarmużu,

– łyżkę pestek słonecznika i dyni

– szklankę soku jabłkowego

Dlaczego działa?

Ponieważ w swoim składzie ma bogaty w antyoksydanty jarmuż, który dodatkowo, regularnie spożywany, oczyści organizm z toksyn. Ponadto dodatek bogatego w witaminę C ananasa i soku z jabłek, uszczelni i zmniejszy przepuszczalność (w tym także dla wirusów) naczyń krwionośnych.

ZŁOTY SHOT

Zmieszaj (np. używając słoika):

– pół łyżeczki kurkumy

– pół łyżeczki startego korzenia imbiru

– szczyptę czarnego pieprzu

– łyżeczkę miodu

– sok wyciśnięty z połowy cytryny

Dlaczego działa?

Przede wszystkim ze względu na obecność kurkumy i imbiru, obydwa składniki wykazują działanie przeciwzapalne. Dodatkowo kurkumina, składnik aktywny kurkumy, znalazła zastosowanie w leczeniu infekcji wirusowych. Jej minusem jest słaba przyswajalność, dlatego ważny jest dodatek pieprzu, zawarta w nim piperyna, zwiększa jej absorpcję przez organizm.

SOK MALINOWO-BURACZKOWY

Zmiksuj :

– maliny 150g

– 2 średnie buraki

– sok z 1 cytryny

– kilka liści mięty

– 2 cm kawałek korzenia imbiru

Dlaczego działa?

Maliny i cytryna to doskonałe źródło witaminy C, dodatkowo te pierwsze odznaczają się wysoką zawartością magnezu, witamin z grupy B i witaminy E. Buraki natomiast, posiadają spore ilości żelaza (witamina C zwiększa jego przyswajanie). Dzięki takiej kombinacji składników cały organizm jest lepiej dotleniony, odżywiony, a co za tym idzie – wzmocniony.